Full text: Grenzkultur - Mischkultur? (35)

Inhaltsverzeichnis 
Roland Marti . 9 
Einleitung 
Wolfgang Brücher und h. Peter dörrenbächer 17 
Grenzüberschreitende Beziehungen zwischen dem Saarland und Lothringen - Ausdruck einer 
Mischkultur? 
Transborder relations between the Saarland and Lorraine - expression of a mixed culture? 
Peter Heil 35 
Von befestigten Grenzstädten zu bürgerlichen Kleinstädten. Stadtumbau in Landau, Selestat 
und Beifort zwischen 1871 und 1914 
From fortified border towns to bourgeois residential towns. Urban reconstruction in Landau, 
Selestat, and Belfort between 1871 and 1914 
WOLFGANG HAUBRICHS 49 
Das Bibliotheksverzeichnis eines Metzer Patriziers aus dem 16. Jahrhundert als Zeugnis 
doppelter Kulturkompetenz 
The library catalogue of a Metz nobleman as an indication of double cultural competence 
Martina Pitz 93 
Schreibsprachgeschichte im Sprachgrenzbereich - Reflex einer ,Mischkultur1? Methodische 
Überlegungen zu Entwicklungen des 13. und 14. Jahrhunderts mit Bezug auf die lothringische 
Herrschaft Boulay/Bolchen 
A history of the written language of a linguistic border region - reflection of a ‘Mischkultur’? 
An inquiry into linguistic developments during the 13th and 14Ih century in the Lorraine 
dominion of Boulay/Bolchen 
Ralf Krautkrämer 147 
Der syrische Limes - Palmyra im Spannungsfeld zwischen Imperium Romanum und 
Persischem Reich 
The Syrian Limes - Palmyra between the Imperium Romanum and the Persian Empire 
Peter Thor au 167 
Unterschiede und Gemeinsamkeiten in der Kriegführung zwischen Kreuzfahrern und 
Muslimen 
Differences and coincidences in military equipment and tactics between crusaders and Muslims 
Reinhard Schneider 189 
Riga im Mittelalter. Eine Kaufmannsstadt im Schnittpunkt verschiedener Kulturen 
Riga in the Middle Ages. A merchant city at the intersection of different cultures 
7
	        
Waiting...

Note to user

Dear user,

In response to current developments in the web technology used by the Goobi viewer, the software no longer supports your browser.

Please use one of the following browsers to display this page correctly.

Thank you.